November-December 2001
Bevande italiane
Italian beverages

Piccolo è bello, gratis è meglio
Small is beautiful, free’s even better

Punto.Carton
Punto.Carton


Prove di packaging
Packaging trials


M&D News
Cosa beviamo, e come
What we drink, and how
Un Sud sempre più vicino
The South is even closer

Capitolato: un documento, mille sfaccettature
Tender: one document, many facets

Tradizione e futuro di un contenitore
The container: its tradition and future

F&F News
Il macero tra domanda e offerta
Waste paper between supply and demand
Uomini e macchine
Men and machines

Un’impresa “laboratorio”
A “laboratory” company

Un fine linea hi-tech
A high-tech end of line

Un marchio per la pesatura
A name for weighing

Opere di plastica e di cultura
Works in plastic and culture


Ocme, la “nuova”
The “new” Ocme


I marchi cambiano, la storia prosegue
Brands change, the story goes on


I&M News

Le mille e una vita dell’acciaio
The thousand and one lives of steel

Le scuole di Genova a lezione di riciclo
Genoa’s schools learn about recycling

“Abbasso” gli inquinanti
“Down” with pollutants

Informatore legislativo
Laws and Decrees


E&L News
Ultime da Comieco
The latest from Comieco
Advertising Enoplastic

Di tutto, di più... ma bene
Everything, more but well

Riordinare con cura
Careful reordering

Giocare pulito
Playing clean

L’azionamento diretto
Drive technology for flexographic printing presses

Tutti “cotti” per l’affettato
Everyone’s hot for cold cuts

Smarrimenti elettronici
Electronic bewilderment

M&M News
Lastre digitali in tempi record
Digital Plates in record time
Fustellatrici a platina di Mec Saroglia
Platen die-cutting by Mec Saroglia
Sistemi di visione dalla Matsushita
Matsushita vision systems
Print Media e Datamax ancora insieme
Print Media and Datamax still together
Creatività, competenze tecniche, attenzione alla qualità dei prodotti e al mercato sono i capisaldi del successo internazionale di Enoplastic, produttore di chiusure, tappi e capsule studiate per le molte esigenze dell’industria enologica.
Con oltre due miliardi di capsule realizzate all’anno, Enoplastic conferma la propria posizione di prestigio a livello mondiale nella produzione di chiusure di garanzia per l’industria enologica.
Dalla fondazione - avvenuta nel 1957 ad opera di Francesco Piero Macchi - a oggi, la società Enoplastic ha sempre giocato un ruolo d’avanguardia e di estrema specializzazione in questo settore, vantando tra i propri clienti le più prestigiose case vinicole di tutto il mondo.
Il segreto del successo di Enoplastic è da ricercarsi in una precisa strategia aziendale, fondata sullo stretto connubio di esperienza, impegno e continua ricerca di soluzioni tecnologiche avanzate. Tutto ciò, ovviamente, nel pieno rispetto dell’ambiente.
Anche la politica commerciale adottata dalla società si è rivelata vincente; mirando alla completa soddisfazione del cliente, Enoplastic offre infatti una gamma completa di prodotti e servizi, a partire dalla fornitura di capsule standard (presenti a catalogo) fino alla personalizzazione spinta dei prodotti.
Avvalendosi della collaborazione di studi grafici competenti, grazie all’impiego di macchine speciali e al supporto dei 170 dipendenti, l’azienda è in grado di produrre capsule sempre più raffinate, in grado di soddisfare le esigenze di un mercato in continua espansione. Fra le soluzioni più conosciute e apprezzate ricordiamo, tra le altre:
- Enoterm (capsula termoretraibile di PVC);
- Enoal (capsulone d’alluminio o polilaminato utilizzato per spumanti);
- Elite (capsula in polilaminato, fiore all’occhiello dell’intera produzione).
Invent in order to grow
Creativity, technical skills and knowhow, attention to the quality of the products and to the market are the strongpoints of the international success of Enoplastic, producer of closures, caps and capsules devised to respond to the many requirements of the winemaking industry.

With over two billion capsules created each year, Enoplastic confirms its own prestige position at world level in the production of guarantee closures for the winemaking industry.
From its foundation - that occurred in 1957 willed by Francesco Piero Macchi - to today, the company Enoplastic has always played a leading role and one of extreme specialisation in this sector, being able to boast the most prestigious winemaking firms the world around among its customers.
The secret of the success of Enoplastic is to be found in a precise company strategy, founded on the close relation between experience and commitment to ongoing research into advanced technological solutions. All this obviously while showing full respect for the environment.
The commercial approach adopted by the company was also seen to be a winning one, aiming at the complete satisfaction of their clientele, Enoplastic in fact offers a complete range of products and services, starting off from the supply of standard capsules (present in their catalogue) up to extreme personalisation of their output.
Availing themselves of the cooperation of skilled graphics studios, thanks to the use of special machines and the support of 170 employees, the company is capable of producing capsules of the greatest refinement, capable of satisfying the needs of a market in continuous expansion. Among their best-known and most appreciated solutions we cite, among others:
- Enoterm (heatshrink PVC capsule):
- Enoal (aluminium or polylaminate capsule used for Spumante);
- Elite (Polylaminate capsule, feather in the cap of the entire company output).