Focus on Ipack-Ima
Passioni svelate
Tutto, in fin dei conti, nasce dalla passione. Storia di ImmagineImballaggio, mostra nella mostra a Ipack-Ima 2000.
Revealed passions
Everything, at the end of the day, is born from passion. The history of ImmagineImballaggio, the show within the show at Ipack-Ima 2000.
Euro-shopping: la rivoluzione a scaffale
L’introduzione della moneta unica impone di ripensare modalità di produzione, marketing e consumo dei prodotti. Suggerimenti da Coop Lombardia.
Euro-shopping: the shelf revolution
The introduction of the single European currency will force us to change the way we produce, market and consume products. Suggestions from Coop Lombardia.
Proteggere la salute
Imballaggio farmaceutico in Italia: un mercato da circa 16.977 miliardi di lire, pari a 1.522 miliardi di confezioni.
Protecting health
Pharmaceutical packaging in Italy: a marketworth about 16,977 billion Lira, equal to 1,522 billion packs.
Progettare “copiando”
Il successo di un’azienda dipende dalla capacità di soddisfare sempre meglio i bisogni dei consumatori. Imparare dagli errori dei concorrenti.
Design by “copying”
The success of a company depends on its ability to satisfy the consumers’ needs. Learning from our competitors’ mistakes.
M&D News
Un materiale che ha futuro
Imballaggi di plastica: continua la buona performance di un comparto ricco di prospettive. Dati e previsioni di consumo.
A material with a future
Plastic packaging: the good performance of a vital sector continues, with plenty of scope for development. Consumption figures and forecasts.
F&F News
Plastic Trend Synthesis 1999, redatto da Plastic Consult
Plastic Trend Synthesis 1999, edited by Plastic Consult
Euro: allarme prezzi
Bizerba si è strutturata per far fronte al boom di richieste di sistemi di prezzatura a doppia valuta Lira-Euro. Ma il mercato aspetta.
Euro: price alarm
Bizerba has structured its business to face the boom in demand for double currency (Lira/Euro) pricing systems. But the market is hanging on.
La chiave di volta
... è stata la specializzazione. Ora è anche lo sviluppo: I.E.S. vive con rinnovato entusiasmo il proprio ruolo di produttore di sensori fotoelettrici.
The key to the situation
Up to now the key to the situation has been specialisation. Now it’s also development: this is the way, with renewed enthusiasm, that I.E.S. lives out its role as producer of photoelectric sensors.
Robot a pieno servizio
La robotica compie venticinque anni e, per l’occasione, ABB Flexible Automation inaugura un laboratorio, presenta robot e servizi.
Full service Robots
Robotics is having its twentieth birthday celebration and for the occasion, ABB Flexible Automation inaugurates a workshop and presents robots and services.
Robot a pieno servizio
Storie di accordi nella marcatura laser. Protagonisti: Ciesse e Lumonics.
“Young” companies grow
The story of agreements in laser marking between Ciesse and Lumonics.
I&M News
Prevenire e raccogliere
Risultati della raccolta e recupero dei rifiuti di imballaggio a base cellulosica e nuovi incentivi alla prevenzione.
Prevent and collect
A report on the cellulose-based packaging refuse collection, salvage results and new prevention-oriented initiatives.
Laws and Decrees
E&L News
La carica dei robot
Trend, prospettive e mercati delle soluzioni robotizzate per l’imballaggio e la palettizzazione.
The charge of the Robots
Trends, prospects and markets of the robotized solutions for packaging and palletization.
Per una fabbrica “trasparente”
La gestione “trasparente” delle attività secondo Schneider.
Towards a “transparent” factory
The “transparent” handling of the various activities according to Schneider.
Un futuro a prova di colore
DuPont cambia il proprio motto e crea una business unit per il mercato dell’Information Technology. Le novità nel campo delle prove colore.
A color-proof future
DuPont changes its company slogan and creates a business unit for the Information Technology market. Some innovations in the field of color proofs.
M&M News