Rubrica degli eventi futuri: fiere, conferenze, convegni in Italia e nel mondo. Da ricordare.
A list of coming events: fairs, conferences, conventions in Italy and around the world. Dates to be remembered.

Vinitech, 28-30 novembre
Un brindisi a Bordeaux
Riunendo a Bordeaux, con cadenza biennale, oltre 800 marchi e circa 50.000 visitatori (di cui circa 8.000 internazionali nel 2004), Vinitech gode di notorietà e prestigio nei confronti di tutti i produttori. La profonda ristrutturazione che interessa il settore ha spinto gli organizzatori di Vinitech (Congres et Expositions de Bordeaux) a cambiare strategia, passando da un posizionamento considerato elitario (lo slogan era “grandi tecniche per grandi vini”) a uno pluralista e aperto, ossia “Un mondo di scambi in un mondo che cambia”. Questo nuovo orientamento è stato voluto dal Salone per consentire di difendere le proprie posizioni, ma anche per dare ai propri espositori garanzie commerciali e promozionali per i loro marchi e le loro aziende.

Vinitech, 28th-30th November
A toast at Bordeaux
Bringing together over 800 brands and around 50,000 visitors (of which 8,000 international in 2004), held at Bordeaux at two yearly intervals, Vinitech enjoys a notoriety and prestige with all producers. The deep restructuring the sector is going through has led the organisers of Vinitech to change strategy, going from a position that was considered elite (the slogan was “great techniques for great wine”) to an open and pluralistic one, or that is “A world of exchanges in a world that changes”.
This new orientation has been wished for by the Show to be able to defend its position, but also to give its own exhibitors commercial and promotional guarantees for their brands and their concerns.

Pharmapack,
24-25 gennaio 2007

Un premio (e una fiera) per il farma
Conto alla rovescia per il Pharmapack Prix, premio all’imballaggio farmaceutico assegnato nel corso dell’omonima mostra-convegno: le iscrizioni al concorso si chiudono infatti a fine mese, per poi essere passate al vaglio e selezionate da una giuria di docenti universitari ed esperti dell’industria farmaceutica. Le quattro soluzioni di imballaggio più innovative e interessanti saranno premiate nell’ambito dell’edizione 2007 di Pharmapack, tradizionale evento organizzato ogni due anni a Parigi da Oriex per fare il punto su tecnologie e prodotti per il packaging farmaceutico. In occasione di Pharmapack 2005, lo ricordiamo, sono accorsi a Parigi 136 espositori e 1.486 visitatori.

Pharmapack, 24th-25th January 2007
An award (and a fair) for pharma
Countdown for Pharmapack Prix, pharmaceutical packaging award assigned during the show-convention of the same name: enrolment closes at the end of the month, followed by sorting and selection by a jury of university professors and pharmaceutical industry experts. The four most innovatory packaging solutions will be awarded during the 2007 edition of Pharmapack, traditional event organized every two years in Paris by Oriex to review pharmaceutical packaging technology and products. In occasion of Pharmapack 2005, 136 exhibitors and 1,486 visitors attended the show

Upakovka/Upack Italia
30 gennaio - 2 febbraio 2007

Alla conquista della Russia
La crescita dell’economia russa pare inarrestabile: il tasso d’incremento dell’industria alimentare è ancora nel regno delle due cifre e il mercato del confectionery è il quarto più grande al mondo. Su analoghe posizioni si attestano inoltre i settori cosmetico e farmaceutico.
È in questo contesto che si svolge la quindicesima edizione di Upakovka/Upak Italia, punto di riferimento fieristico per l’industria russa del packaging. La manifestazione, affiancata anche quest’anno da Interplastica (fiera internazionale delle plastiche e della gomma), occuperà il padiglione 2 del Krasnaya Presnaya di Mosca, dove sono già stati riservati gli spazi dedicati alla tradizionale collettiva italiana Upak Italia. All’ultima edizione di Upakovka hanno preso parte più di 350 espositori e oltre 25000 visitatori provenienti da tutta la Federazione Russa e dalle Repubbliche.

Upakovka/Upack Italia
30th January - 2nd February 2007
Conquering Russia
The growth of the Russian economy appears unrestrainable: the growthrate of the food industry is still two digit and the confectionery market is the fourth biggest in the world; likewise the cosmetics and pharmaceutical sectors.
It is in this context that the fifteenth edition of Upakovka/Upak Italia, the fair and reference point for the Russian packaging industry is being held.
The show, this year too flanked by Interplastica (international plastics and rubber fair), will occupy pavilion 2 of the Krasnaya Presnaya di Mosca, where the spaces dedicated to the traditional Upak Italia collective are located.
At the last edition of Upakovka we state, 350 exhibitors and over 25,000 visitors from throughout the Russian Federation and from the Republics took part.

Cosmoprof Shanghai, 31 gennaio - 3 febbraio 2007
Bellezza, insieme in Cina
Oltre 100 nuovi brand internazionali debutteranno al Cosmoprof di Shanghai, il prossimo gennaio. Crescono le attese per questa fiera che riunirà, in un unico evento, le più importanti e prestigiose aziende del comparto bellezza nel mondo, in rappresentanza di grandi Paesi come Italia (300 m2), Francia (300), Spagna (300), Corea (250), Germania (200), USA (200), Australia (170), Regno Unito (150) e Giappone (140). Al Cosmoprof di Shanghai parteciperanno ArtDeco (D), Creative Nails (US), Decleor (F), Ella Bache (F), Ingrid Millet (F), Lakme (E), LCN (D), Maria Galland (F), Pevonia (US), Sharp & Botanica (I), Skinceuticals (US), Sybaritic (US), Takara Belmont (J) e molti altri.

Cosmoprof Shanghai
31st January - 3rd February 2007
Beauty, together in China
Over 100 new international brands will debut in Cosmoprof Shanghai in January 2007. Great expectations are growing around this unique premiere, which will be displaying all the very best of the beauty excellence from the international scenario with countries such as: Italy (300 m2), France (300), Spain (300), Korea (250), Germany (200), US (200), Australia (170), UK (150) and Japan (140). The inaugural Cosmoprof Shanghai will bring together international brands such as ArtDeco (D), Creative Nails (US), Decleor (F), Ella Bache (F), Ingrid Millet (F), Lakme (E), LCN (D), Maria Galland (F), Pevonia (US), Sharp & Botanica (I), Skinceuticals (US), Sybaritic (US), Takara Belmont (J) and many more.

Fruit Logistica, 8-10 febbraio

Marketing ortofrutticolo
Dopo l‘edizione record del febbraio 2006, il principale Salone per il settore ortofrutticolo internazionale conta di proseguire la propria crescita. A seguito delle aumentate richieste, infatti, la superficie espositiva della quindicesima edizione sarà ancora più estesa: un motivo in più per essere a Berlino dall’8 al 10 febbraio 2007.
Ricordiamo ancora una volta gli ottimi risultati del 2006: 1.613 espositori da 64 Paesi, 36.000 operatori professionali da 112 nazioni diverse, 60.000 metri quadri espositivi, 760 giornalisti internazionali. Protagonista di assoluta rilevanza, viste le premesse, sarà ancora una volta l’Italia: la partecipazione del Bel Paese è stata infatti la più importante presenza estera a Fruit Logistica 2006. Sempre più completa e variegata l’offerta italiana a Fruit Logistica: oltre a prodotti ortofrutticoli di altissima qualità presentati dai produttori e dalle loro Unioni Nazionali, l’offerta abbraccia ormai tutta la filiera di settore, e coinvolge lo sviluppo di nuove varietà, macchinari e attrezzature post-raccolto, controllo qualità macchine per imballaggio e imballaggi, società di trasporto, porti e terminal marittimi, fino alla distribuzione e al commercio all’ingrosso. Ad accrescere ulteriormente l’importanza del Salone è il vasto ed internazionale programma di Convegni e Congressi di altissimo livello, utili a tutti gli operatori quali momenti di scambio di informazioni e di riflessione.
Per informazioni, è possibile contattare la Delegazione ufficiale Fiera di Berlino in Italia: [email protected].

Fruit Logistics, 8th-!0th February
Fruit&Vegetable marketing
After the record edition February 2006, the main show for the international fruit&vegetable sector is counting on continuing its growth. Following on from an increase in demand in fact the exhibition space of the fifteenth edition will be even bigger: a further reason for being in Berlin from 8th to 10th February 2007. We once again recall the excellent results for 2006: 1,613 exhibitors from 64 countries, 36,000 professional operators from 112 different countries, 60,000 metres of exhibition space, 760 international journalists.
All things point to Italy again playing its role as leading light: Italy’s participation was the most important foreign presence at Fruit Logistica 2006. The country’s offer at Fruit Logistica will be even more complete and varied: as well as fruit&vegetable products of extremely high quality presented by Italian producers and their national unions, the entire sector has been involved, covering the development of new varieties, machines and equipment for after the harvest, quality control on machines for packaging procedures and packaging items, transportation concerns, ports and maritime terminals, right up to distribution and wholesale. Even further extending the importance of the Show one has the vast international program of Conventions and Congresses of an extremely high level, useful for all operators to gain information and for reflection. For information the Official Berlin Trade Fair Delegation for Italy can be contacted at: [email protected].


Aerosol Forum, 3-4 aprile 2007

Tutto sugli aerosol
Aerosol Forum è un incontro fra professionisti del settore, organizzato da CFA (Comité Français des Aérosols) in occasione della propria assemblea generale annuale dal 3 al 4 aprile 2007, a Parigi. Obiettivo, agevolare lo scambio di conoscenze e informazioni fra i principali esperti di aerosol, favorendo lo sviluppo di questa tecnologia. Organizzate in quattro sessioni, le relazioni toccheranno i temi caldi del settore, dalla situazione normativa alle formulazioni, dalle prospettive di crescita degli aerosol nel settore agroalimentare, alle tendenze dell’innovazione, dal contoterzismo alle istanze di compratori e fornitori.
In occasione del forum sarà inoltre assegnato il Paris Aerosol Awards all’aerosol più innovativo tra quelli presentati nell’area espositiva a latere del convegno.

Aerosol Forum, 3rd-4th April 2007
Everything on aerosols
Aerosol Forum is a professional meeting initiated by the CFA (Comité Français des Aérosols) which will be held on the occasion of its general annual assembly on the 3rd and 4th April 2007 in Paris. The goal is to develop exchanges among leading aerosol experts and thus to promote aerosol technology.
Organised in four sessions, the talks will touch on the hot topics of the sector, from the situation regarding standards and regulations to formulations, from the growth prospects of aerosols in the agrofood sector to innovatory trends, from outsourcing to purchasing and supply procedures.
The forum will also feature the Paris Aerosol Awards, that will go to the most innovatory aerosol among those present in the exhibition area organised alongside the conference.

Conferenza AMI, 16-18 aprile 2007

Dedicata al BOPP
Il Vicino Oriente rappresenta una delle aree a maggior crescita per quanto riguarda la domanda di film BOPP (le stime parlano dell’8-10% all’anno). Proprio con un occhio di riguardo a questa regione, AMI ha deciso di organizzare la prossima “Conferenza mondiale sul film BOPP” al Crown Plaza Hotel di Dubai, negli Emirati Arabi, dal 16 al 18 aprile 2007. Gli organizzatori contano così di coinvolgere sia gli operatori del Vicino Oriente, sia da ogni parte dell’Asia, dell’Europa e del Nord America, interessati a capire da vicino le dinamiche di questa zona strategica. Del resto, dalla prima Conferenza sul BOPP, organizzata da AMI nel 2002, l’evento è cresciuto sino a diventare l’appuntamento di riferimento per l’intero comparto. Per il 2007, dovrebbero partecipare oltre 200 addetti ai lavori, fra ciu i principali produttori mondiali di film BOPP. Come negli anni precedenti, la Conferenza è sponsorizzata da Brückner e DMT, con il sostegno aggiuntivo di Goebel Schneid-und Wickelsysteme. (Info: [email protected]).

AMI Conference
16th-18th April 2007
Dedicated to BOPP
The Middle East represents one of the fastest growing regions for BOPP film demand (on average by 8-10% per year). Reflecting the growing interest in the region AMI has announced plans to hold its annual global BOPP film conference at the Crown Plaza Hotel in Dubai () from the 16th to 18th April 2007.
Organizers expect to attract delegates from throughout the region, as well film producers from Asia, Europe and North America, looking to find out what is happening in the Middle East market.
Since the first AMI BOPP film conference in 2002, the event has grown rapidly to become the leading global event for the industry. An international audience of 200+ delegates is anticipated and most of the world‚s leading BOPP film producers will be there. As in previous years the event will be sponsored by the two leading suppliers of BOPP film lines: Brückner and DMT, with additional sponsorship from Goebel Schneid-und Wickelsysteme. (Info: [email protected]).

Djazagro, 16-19 aprile 2007

Per i professionisti dell’agrofood
A quattro anni dal debutto sulla scena fieristica internazionale, il salone professionale dell’industria agroalimentare Djazagro (Algeri, DZ) si prepara a superare il successo dell’edizione 2006: lo scorso appuntamento si è infatti chiuso con un totale di 308 espositori (l’82% dei quali non algerino) e circa 8500 visitatori. Per incrementare questi numeri, Djazagro 2007 - in programma ad aprile al Safex Exhibition Park di Algeri - metterà in campo una serie di eventi collaterali, di sicuro richiamo per gli operatori interessati al promettente mercato nordafricano.
Tra questi, ricordiamo l’edizione 2007 dei Djazagro Trophies, le dimostrazioni e i workshop tecnici, un ricco programma di conferenze e, per finire, un sito (www.djazagro.com) completamente ridisegnato.

Djazagro, 16th-19th April 2007
For the agrofood professionals
Four years on from the debut on the international fair scene, the professional Djazagro agrofood industry show (Algiers, DZ) prepares to outdo the success of its 2006 edition: the last encounter in fact closed with a total of 308 exhibitors (82% of which from outside Algeria) and around 8500 visitors. To increase these numbers, Djazagro 2007 – scheduled this coming April at the Safex Exhibition Park of Algiers – will field a series of collateral events, a sure attraction for the operators interested in the promising north African market. Among these we cite the 2007 edition of the Djazagro Trophies, the demonstrations and the technical workshops, a rich program of conferences and, to finish off, a completely revamped website (www.djazagro.com).
Events

Printed Electronics
Conference
5-6/12/2006
Phoenix (USA)
www.printelec.com

Package Design
Conference
30/1-1/2/2006
Orlando (USA)
www.packstrat.com

Thermoplastic Concentrates
Conference
14-16/2/2007
Phoenix (USA)
www.amiplastics.com

Food Contact Polymers
Conference
21-22/2/2007
Brussels (B)
www.rapra.net/conferences

SPE Conference
Additives&Colors
14-15/3/2007
Mondorf-les-Bains (L)
www.e-t-d.org

PETnology Forum
PET Packaging Industry
26-27/3/2007
Munich (D)
www.petnology.com

Multilayer Packaging Film
Conference
27-29/3/2007
Koeln (D)
www.amiplastics.com

Pharmaceutical Packaging Forum
Conference
29/3/2007
Philadelphia (USA)
www.packworld.com

Paris Aerosol Forum
Aerosol packaging
technology
3-4/4/2007
Paris (F)
www.aerosol-forum.com


Shows

Emballage
Packaging materials and machinery
20-24/11/2006
Paris (F)
www.emballageweb.com

Les Places d’Or
Luxury design&packaging
21-24/11/2006
Paris (F)
www.lesplacesdor.com

TomatoWorld
Tomato industry: production,
process and distribution
23-25/11/2006
Piacenza (I)
www.tomatoworld.it

Agropack
Packaging and logistics
for agro-food industry
23-25/11/2006
Piacenza (I)
www.piacenzaexpo.it

Vinitech
Solutions for wine and spirits industry
28-30/11/2006
Bordeaux (F)
www.bordeaux-expo.com

RFID Expo
RFID Technology
29-30/11/2006
Lille (F)
www.reedexpo.fr

Istanbul Packaging
Packaging Machinery&Equipment
13-17/12/2006
Istanbul (TR)
www.tuyap.com.tr

The Monaco Spa Event
Spa&Wellness
20-22/1/2007
Monaco (MC)
www.monacospaevent.com

Pharmapack
Pharmaceutical Packaging
24-25/1/2007
Paris (F)
www.pharmapack.com.fr

ProSweets
Confectionery industry
29/1-1/2/2007
Koeln (D)
www.prosweets.de

Upakovka + Upak Italia
Packaging Machinery & Equipment
30/1-2/2/2007
Moskow (RUS)
www.messe-duesseldorf.de

Cosmoprof Shanghai
Cosmetics&perfumery industry
31/1-3/2/2007
Shanghai (RC)
www.cosmoprofshanghai.com

Vinolitech
Wine & oil technology
2-4/2/2007
Ancona (I)
www.erf.it

Fruit Logistica
Market garden produce
8-10/2/2007
Berlin (D)
www.fruitlogistica.com

Food & Beverage Logistics Expo
Food Beverage Logistics
10-13/2/2007
Rimini (I)
www.riminifiera.it

Mec-Spe
Mechanics
22-24/3/2007
Parma (I)
www.senaf.it

SITL Temps Réel
Transport and Logistics
27-29/3/2007
Paris (F)
www.reedexpo.fr

Cosmopack
Cosmetics&perfumery industry
29-1/4/2007
Bologna (I)
www.cosmoprof.com

Medprint
Printing, Publishing&Converting
19-22/4/2007
Roma (I)
www.medprint.it

Movint
Logistics and handling
9-12/5/2007
Bologna (I)
[email protected]

Total 2007
Processing & packaging
15-18/5/2007
Birmingham (UK)
www.reedexpo.co.uk

Interpack
Packaging machinery
24-30/4/2008
Düsseldorf (D)
[email protected]

Ipack-Ima
Packaging Machinery&Equipment
10-14/3/2009
Milano (I)
www.ipackima.it